Mine oplevelser med Tandlæger i København

Published on December 4 2014

Jeg er født og opvokset i København, og eftersom jeg nu nærmer mig de 30 år, har jeg med tiden prøvet en hel del forskellige tandlæger i København. Det hele startede tilbage i børnehaven, hvor mine forældre altid fulgte mig hen til en af folkeskolerne i området, hvor mine ænder blev tjekket af en af tandlægerne hos deres skoletandlæge. Så kom jeg i min egen folkeskole på Østerbro, hvor jeg, da jeg jo var under 18 år, var tilmeldt deres skoletandlæge, hvor jeg halvårligt blev tjekket af en af deres søde, tykke tandlæger. Jeg husker tydeligt, at en af tandlægerne på min folkeskole i København hed Laila og var rigtig sød. Hver gang man havde været deroppe, fik man lov at vælge en plastik figur eller et klistermærke fra tandlægernes skuffe. Sådan var det i hvert fald i København.

Jeg blev ved med at komme hos tandlægerne, der var tilknyttet min folkeskole på Østerbro i København, ind til jeg blev 18 år og selv skulle til at betale for gildet. Jeg kan ikke huske, hvilke tandlæger, der fik fornøjelsen af mig mens jeg gik i gymnasiet i København. Faktisk kan jeg slet ikke huske det. Men da jeg skulle flytte hjemmefra første gang skulle jeg til at vælge en ny mellem alle Københavns mange tandlæger. Da jeg flyttede til Nørrebro med nogle venner, valgte jeg at skrive mig op hos nogle tandlæger på Østerbro i København, da det ikke var så langt fra min nye bolig. Jeg var hos de her tandlæger i København i et par år, men da jeg altid havde rigtig ondt i munden og blødte efter jeg havde været der, valgte jeg at skifte.

Da jeg skiftede tandlægerne ud med nogle nye i København

Jeg valgte at skifte de gamle tandlæger ud med en ny klinik i København, der ligger inde på Vesterbrogade i København V, som jeg havde fået anbefalet af flere af mine venner. Heldigvis havde de her tandlæger i København plads til at tage mig ind, på trods af, at de vist er ret populære.

Jeg blev tildelt en af klinikkens sødeste tandlæger: den søde, garvede Torben Jørgensen, der har arbejdet som tandlæge i København siden 1983. Det var sgu før jeg blev født. Han er rigtig sød, og så er han en af de bedste tandlæger jeg nogensinde har prøvet i København. Jeg har nu aldrig ondt i munden eller bløder fra tandkødet, når jeg har været forbi til det halvårlige tandtjek. Derudover er han også nem at snakke med. Jeg bliver altid så akavet hos de tandlæger i København, hvor man ligger med åben mund og polypper – og der er pinlig tavshed. Jeg får altid lyst til at sige et eller andet, men man kan jo aldrig forstå det, da ens mund jo er fuld af skum og jeg ved ikke hvad.

Noget jeg rigtig godt kan lide ved mine nye tandlæger i København er også, at deres patienter er i alle aldre. Der er både de helt gamle klienter, der har været hos dem i mange år, der er børnefamilier og så er der sådan nogle som mig, der er studerende og ikke har så mage penge. Jeg synes at mine tandlæger har en god forståelse for, at når man er studerende i København, så skal de ikke presse en ud i alle mulige dyre behandlinger. Det har man bare ikke penge til.

/Lis

Mine oplevelser med Tandlæger i København

Written by Lis og Bo

Published on #tandlæger, #København, #tandlæge, #tandpleje, #tandklinik

Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post